معاون وزیر کشور با تاکید بر جایگاه فارس در حوزههای اقتصادی و بینالمللی خبر داد:
شیراز، محل استقرار دبیرخانه دائمیبرنامه همکاری شهرهای عضو بریکس
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به برنامهریزی برای توسعه همکاریهای بینالمللی مدیریت شهری، از استقرار دبیرخانه دائمیبرنامه همکاری شهرهای منتخب کشورهای عضو بریکس در شیراز خبر داد و این موضوع را نشانهای از جایگاه ویژه این کلانشهر در عرصههای شهری، اقتصادی و بینالمللی دانست.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مسعود نصرتی، یکشنبه ۳۱ خرداد، در آیین افتتاح و بهرهبرداری از پروژه زیرگذر دانشمند شهید فریدون عباسی در شیراز، از برنامهریزی برای گسترش تعاملات بینالمللی مدیریت شهری خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمیبرنامه همکاری شهرهای منتخب کشورهای عضو بریکس با محوریت مدیریت شهری در شیراز مستقر خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامهریزی انجامشده، قرار بود از میان ۱۱ کشور عضو بریکس، از هر کشور پنج شهر انتخاب شوند و نشست ۵۵ شهر عضو در دیماه ۱۴۰۴ به میزبانی شیراز برگزار شود، اما به دلیل برخی شرایط خاص، زمان اجرای این برنامه تغییر کرده است.
نصرتی افزود: با وجود تغییر در زمان برگزاری این رویداد، انتخاب شیراز بهعنوان پایلوت این رویکرد بینالمللی نشاندهنده جایگاه ویژه این شهر در سطح کشور است و این برنامه در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در بخش دیگری از سخنان خود، شیراز را یکی از برجستهترین شهرهای کشور در حوزه توسعه شهری، سرمایهگذاری و تعاملات بینالمللی دانست و گفت: ظرفیتهای گسترده اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این کلانشهر، زمینه مناسبی برای توسعه همکاریهای داخلی و خارجی فراهم کرده است.
نصرتی افزود: هر شهر و روستا براساس ظرفیتها و مزیتهای خود میتواند در مسیر توسعه حرکت کند و شیراز به دلیل ویژگیهای منحصربهفرد خود، از ظرفیت بالایی برای جذب سرمایهگذاری بهویژه در حوزه گردشگری برخوردار است.
وی ادامه داد: توسعه گردشگری یکی از مهمترین ابزارهای رشد اقتصادی شهرها به شمار میرود و شیراز به واسطه جایگاه تاریخی، فرهنگی و مذهبی خود، ظرفیت ویژهای در این حوزه دارد.