شهر شیراز در روزهای یکم و دوم خرداد ۱۴۰۴ میزبان دیپلماتها و مسئولان مختلف بود تا به ابتکار وزارت امور خارجه، نخستین گام در مسیر دیپلماسی اقتصادی با محوریت استانها برداشته شود.